Keresés ebben a blogban

Ki látott engem? - Buda Béla 75

Buda Béla tanár úr 2014 tavaszán töltené be 75. életévét. A Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Kara ezzel az emlékkötettel tiszteleg Kommunikáció Tanszékének alapítója előtt. Ki látott engem? Ez a kérdően is súlyos Ady-verscím lett emlékkötetünk címe. Buda Béla Életút c. írásában a rá jellemző iróniával így ír hatalmas életművéről: Rögös út volt, nem voltak megfelelő munkakörülményeim, magamban és magányosan dolgoztam. Nem tudtam megmaradni egyetlen szakterületen sem. Muszáj-Herkulesként két tucat területen jutottam el a nemzetközi ismertségig és a maradandó alkotás határáig, de innen már nem jutottam tovább. Pszichoterápia, szexológia, szuicidológia, addiktológia, kommunikációelmélet, közösségfejlesztés, egészségpromóció, mentálhigiéné, krízisellátás, önsegítés, szervezetelmélet, szociálpszichológia, devianciakutatás stb. Cyranóval együtt én is ráírathatnám sírkövemre: qui fut tout et qui ne fut rien. Mindez sokakban sokféle gondolatot, emléket, újraértékelési, újrakeretezési vágyat indított el. Mindezen szerteágazó területek középpontjában mégiscsak a kommunikáció állt. A kötet eszerint öt témakor köré szerveződik: Kommunikáció és kapcsolat, Kommunikáció és társadalom, Kommunikáció és spiritualitás, Kommunikáció és művészet, Kommunikáció és gyógyítás..

Forrás: Bookline

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése